دستگاه جدید تحویل اتوماتیک انسولین از طریق اتصال به یک نقطه در پوست

24 ژانویه 2018 - یک دستگاه پیشگام تزریق انسولین با تهاجم کمتر، برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در حال ساخت است.
بنیاد تحقیقاتی دیابت جوانان( JDRF)اعلام کرده است که با همکاری شرکت فناوری پزشکیSFC Fluidics  در حال تکمیل یک دستگاه تک محفظه ای تحویل خودکار انسولین (AID) با یک نقطه واحد برای اتصال به پوست می باشد.
این محصول ابتکاری که به صورت خودکار انسولین را به بدن بیمار تحویل می دهد به افراد اجازه می دهد تا قند خون خود را با دقت اندازه گیری کنند. یک مانیتور مداوم گلوکز (CGM) و یک الگوریتم به این دستگاه افزوده شده است که هر سه روز یک بار تعویض شود(Disposable).
در حال حاضر پمپ انسولین مشابه همراه با تکنولوژی CGM پوست را در دو محل سوراخ می کند، بنابراین این پورت تک ورودی برای تحویل انسولین، آسیب به پوست بیماران را محدود می کند.
JDRF معتقد است که بودجه ی دو ساله برای تکمیل این دستگاه به بهبود گزینه های درمانی کمک می کند و بار مدیریت دیابت نوع 1 را کاهش خواهد داد.
Angela Wipperman، مدیر ارشد ارتباطات تحقیقاتی درJDRF، گفت: مشارکت ما باSFC Fluidics  به توسعه ی دستگاه هایی که به راحتی قابل پوشیدن هستند، کمک خواهد کرد، در نتیجه، از مزاحمتی که درمان های دیابت برای استفاده ی روزانه برای بیماران فراهم می کنند، خواهد کاست و هر فرد مبتلا به دیابت نوع 1 می تواند گزینه ی درمانی بهتری را انتخاب کند.برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1، به خصوص کودکان و نوجوانان فناوریهای موجود دردناک هستند. دستگاهی که نیاز به سوراخ کردن پوست فقط در یک مکان داشته باشد، می تواند تغییر مثبتی برای کسانی باشد که در حال حاضر از دستگاه های پوشیدنی استفاده می کنند، و می تواند به افراد بیشتری کمک کند که از این تکنولوژی بهره مند شوند، و آن را به عنوان یک گزینه ی درمانی مناسب انتخاب کنند.
به عنوان بخشی از تعهد مالی، SFC توسعه ی AID نسل بعدی را دنبال می کند، در نسل بعدی این دستگاه، تمام اجزای مورد نظر با هم یکپارچه  خواهد شد و اندازه ی دستگاه کوچک تر می شود.
Anthony Cruz، مدیر اجرایی  SFC Fluidics، افزود: تکنولوژی پمپاژ منحصر به فرد SFC،  اجازه می دهد تا یک سیستمAID یکپارچه را برای بهبود شیوه زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ارائه دهد، همکاری ما با JDRF، راه حلی جدید و ابتکاری برای جامعه دیابت است.

منبع:


https://www.diabetes.co.uk/news/2018/jan/jdrf-to-develop-single-entry-skin-point-automated-insulin-delivery-device-92267688.html